tisdag 9 september 2008

känna ro i tryggheten

Tror att vissa saker händer av en eller annan anledning...
Är nog jätte bra för rastlösa Maria att ha ett monotomt och asocialt arbete för en gångs skull...

Har aldrig i hela mitt liv upplevt nåt som tråkigt i vardagen självklart har det hänt tråkiga saker men det är saker som inte jag har makten att rå på. Har varit rädd för just själva tråkighetskännslan men nu börjar den göra sig påmind och jävlar vad jag övar...

Tidigare i mitt liv har jag bara ändrat på det som kännts lite för tryggt av rädsla för att tryggt ska förvandlas till astråkigt och slentrian och stagnation.
Har aldrig behövt oroa mej för att det inte skall hända saker helatiden för jag har alltid varit beredd på att ta emot dem med öppna armar.

Ord som idag tillhör min vardag och som ger mig trygghet som, rutin, planerig, hemmakvällar och räkningar har tidigare fått mig att fly till nåt roligare och mera spännande vilket fler gånger än färre har slutat i katastrof men varit mycket lärorika.

Tänk vilken tur att jag gjort allt det där så att jag nu kan känna ro i tryggheten och inte känna att jag måste kasta mig in i nåt utan att veta konsekvenserna...

1 kommentar:

Marie Rödemark sa...

Jadu Maria, själv har jag hamnat i en otrygghet jag inte rår över. Vi är på väg till Umeå igen...