måndag 15 september 2008

jaha.. plötsligt händer det..

jaha.. plötsligt händer det..

Kom hem idag.. Hungrig som en varg eftersom jag jobbat lite senare... Ska skynda mig att laga mat står där i köket och hackar vitkåt för att bara göra en snabb coleslaw till min köttbit..

Innan jag äns hunnit hacka hälften så har jag stoppat fingret under äggen och ibara farten så följde halva fingertoppen med....

Vad gör då maria?
Jo hon ringer Johannes och skäller på han för att han inte e hemma när just hon skadat sig... Sedan smsar hon Malin och till sist ringer hon sjukvårdsupplysningen...

Kunde inte hitta nån som kunde köra snabbt nog för det blödde som satan så jag satte mej i bilen med en toarulle runt fingertoppsstumpen som e kvar och körde in på sjukan...

Väl framme efter en rondellincident så fick jag gå före i kön pågrund av den rika blödningen och sen gick det undan...

Så på mindre än 40 min va jag hemma igen helt sjukt.... Med strikta order om att om jag ser att det börjar blöda igenom måste jag komma igen...

och med sluta blöda piller i kroppen och lite alvedon känns allt nu ganska bra eftersom jag hann hem å laga mat färdigt innan hungern tog över helt och hållet..

Men lite yr ch vimmelkantig e jag nog...

Fan Johannes önskar att du va hemma hos mej nu, vem fan ska diska???

Inga kommentarer: