onsdag 26 november 2008

nya brillor och resan till norget överlevde jag...

ohhh har varit på stan idag.... såklart tog jag svängen förbi hamngatan och tittade lite på mitt brickbord och önskade att tomten kommer till mej med att paket som har 4 ben...
hade även siktat in mej på ett par marimekko burkar med vita blommor som jag ska ha kaffe och the i men dom var slut så jag beställde en av varge och hon skulle ringa när dom kom, sen gick jag därifrån med ett leende på mina nariga vinterläppar eftersom jag blev alldeles brydd över den goda servicen för nåt som inte ens kostar 200kr...

hämtade brillorna i dag så nu skriver jag snabbare än någonsin. hoppas att läsningen blir bättre med och att jag ser saker som kommer nära... men dyrt blev det ojojoj... va inte lika glad när jag lämnade optikern där va det inte ett dugg service, kanske va det därför jag blev så glad på hamngatan eftersom jag hade ingångsvärderna från optikern med mig i ryggen...

har varit i norget i helgen på dykresa.. har nu dykt till 30,2 m och i en ström som tog med mig på en resa i hastigheten 5 knop om det inte gick fortare för 12 min tog det för mig och jag startade på samma ställe som alla andra och kom fram på samma ställe med, men deras dyk tog ca 20..... jag hade johannes som parkamrat och han väntade jag minst 5 min på i båten.... va "fränt" som ulla skulle sagt...

har ju beställt ost och rom med delicard och väntar med spänning på att det ska levereras till min dörr men det ska nog sparas till jul...

min underbara livskamrat hade köpt glögg idag så nu ska vi snart tävla i vem vet messt och dricka glögg jag vinner nog som vanligt.....

Inga kommentarer: